6 steg för att planera ditt bästa kvartal hittills

Uppnå dina mål - planera ditt bästa kvartal hittills

Dags att planera ditt  bästa kvartal hittills! Hur vill du att de kommande 3 månaderna ska se ut? Vad vill du uppnå? Vad vill du åstadkomma? Planera Att planera ett kvartal i taget tycker jag är guld. Det blir realistiskt och superfokuserat. Att ha en längre vision om vad jag vill för året är självklart också värdefullt men att ta … Läs vidare

Lyckas på webben: så strukturerar du din digitala marknadsföring

strukturera-din-digitala-marknadsföring

Du kan lyckas på webben genom att strukturera din digitala marknadsföring! Det är lätt att bli överväldigad av den ständiga pressen och stressen att vara aktiv på sociala medier och publicera intressant innehåll på bloggen. Du skyndar dig vecka efter vecka och pressar fram ett inlägg bara för att upptäcka att det snart är samma visa om igen. Du har säkert ingen brist … Läs vidare

Hur jag har byggt min digitala publik

Hur jag har byggt min digitala publik

Jag får ofta frågor om hur jag byggt min digitala publik. Hur når du ut till dina följarskara och hur lyckas du möta deras krav på uppdateringar med kvalitativt innehåll? Och framförallt;hur och var ska du börja? Ett oskrivet blad Själv började jag 2015 med ett helt oskrivet blad. Från scratch. Jag kom direkt från min anställning på Försvarsmakten, där jag jobbat … Läs vidare

6 Tips om förberedelser inför Almedalen

tips om förberedelser inför Almedalen

  Almedalen är för många företag och organisationer ett av de största evenemangen under året. Som alltid när du deltar i ett event är det viktigt att vara förberedd. Här är 6 tips om förberedelser inför Almedalen, så att du kan få en riktig kanonvecka.     Sätt ett tydligt syfte och mål med din närvaro Varför är du i … Läs vidare

5 saker du inte ska göra när du ska presentera

To do list or not to do list

Behövs det kanske en lista på saker du inte ska göra när du presenterar? Det är väldigt ofta vi säger vad vi ska göra. Vi gör långa ”att göra-listor”. Men hur är det egentligen med det vi inte ska göra? Jag vet att jag behöver en ”inte-lista”  så att jag klargör för mig själv vad jag INTE vill fokusera på … Läs vidare

”Är inte det manipulativt?” Retorik mer än falskhet

planera din kommunikation

När jag i mitt arbete på ProPitch hjälper företag att förbättra deras kommunikation och nämner att den måste vara strategisk och övertygande ryggar en och annan tillbaka.   ”Är inte det manipulativt?” Mitt svar är enkelt: nej. Att planera din kommunikation, såväl skriftlig som muntlig, betyder inte att du är falsk. Snarare menar jag att du är smart och har … Läs vidare

Pepp inför Almedalen

Pepp inför Almedalsveckan

Som jag har längtat. Jag är mer än pepp inför Almedalen 2016! I flera år har jag suktat efter att åka till Visby under veckan som är späckad med tal, seminarium och debatter. Det är en retorikers dröm att få lyssna till alla vältaliga politiker, företagsledare och inspiratörer och debattörer. Att tala inför en publik och övertyga är inte alltid … Läs vidare

Bakom kulisserna: Intervju i Entreprenörsliv.se

Intervju med Kicki och Patricia från Entreprenörsliv.se

Personlig, nära och prestigelös. Det var orden som Patricia Erlandsson och Kicki Westerberg använde för att beskriva vilken sorts podd och webb-tvintervju de ville göra med mig för deras sajt entreprenörsliv.se Ett samtal som går lite mer inpå livet där jag skulle berätta om varför jag tog steget att bli entreprenör, vad jag kan hjälpa människor/organisationer med och ett par … Läs vidare

”Ska lilla jag?” – och andra förminskningsfraser som sabbar för dig

"ska lilla jag"

Det finns många som förminskar sig själv i sin kommunikation. De använder så kallade förminskningsfraser. Du kanske använder vissa förminskande ord av bara farten? För att du alltid har gjort det eller för att dina vänner ofta gör det. Oavsett varför det har smugit sig in förminskningsfraser i ditt språk är det dags att bli medveten. För om du är medveten … Läs vidare