Tre tips för att lyckas med din digitala kommunikation

Bli digitalt smart

Jag får mängder av frågor från företagare om hur man lyckas med sin digitala kommunikation. ”Vad ska jag posta?”, ”hur ofta ska jag skriva?”, ”var ska jag börja?” med mera. Många av frågorna är detaljerade men det gäller också att se helheten. Att se långsiktigt, hållbart, att kämpa för att nå sina mål och att veta när det är dags … Läs vidare

Intervju med stilcoachen – vad säger kläderna i din garderob?

Vad säger kläderna om dig? Intervju med stilcoachen

Att klä sig passande och rätt är en viktig del i vår kommunikation och ett ämne som är aktuellt för de flesta. Vi får aldrig en andra chans att göra ett första intryck. Kläderna och vår stil är det första som vi scannar av när vi kommunicerar. Men vad säger egentligen kläderna och kan ett plagg bli utdaterat? Intervju med … Läs vidare

By the way-retorik

Har du tänkt på att vissa i din närhet är mästare på att berätta om sin erfarenhet? Det behöver inte låta skrytigt på något sätt utan på ett naturligt sätt så lyckas de alltid berätta historier och erfarenheter från deras liv. Ofta saker som bara sägs i förbifarten. Just detta. Att säga något i förbifarten eller ”by the way-story” som jag … Läs vidare

Utmana dig och väx – gå ur din komfortzon

utmana dig och väx! Gå ur din komfortzon. Våga ta steget.

Ibland är vi i situationer där vi inte riktigt känner oss helt bekväma. Det känns lite jobbigt, nervöst eller oroligt. Har du haft den känslan? Du är då utanför din komfortzon. Denna zon kan bäst  förklaras som det mentala utrymmet du har inom dig där du känner dig bekväm och upplever låga stresspåslag, helt enkelt ett tillstånd av kontroll. Lämna tryggheten Det kan vara … Läs vidare

Bakom kulisserna: Workshop i sociala medier

Förra veckan höll jag en workshop i sociala medier för ett kvinnligt nätverk. Hungriga företagare ville veta mer om hur de ska SYNAS I SOCIALA MEDIER och hur det kan hjälpa dem att boosta deras varumärke och affärer. Det kan ju kännas som en djungel där ute med alla sociala medier. Men i workshopen gick vi igenom hur man kan … Läs vidare

Hur du väljer vilka sociala medier du ska satsa på

Sociala medier

Sociala medier kan vara en djungel. Facebook, Twitter eller kanske Linkedin? Vilka ska du satsa på, och varför just dessa? Det finns många faktorer som är viktiga att ha i åtanke; faktorer som du kanske inte tror har betydelse men som i själva verket är A och O för att du ska kunna nå framgång på sociala medier! I videon … Läs vidare

Hur du säljer på sociala medier utan att vara som en slemmig säljknöl

Hur du säljer på sociala medier? Sociala medier är sociala därför funkar det bäst att vara just det, social. Det betyder att du inte bara kan satsa på att skrika ut ”kom och köp”. Det funkar varken på dina egna sociala kanaler eller i grupper på Facebook eller LinkedIn. Så vad är viktigt att tänka på? Du måste nätverka, bjuda … Läs vidare